Škoda 100 - 130L/A















Škoda 100
Škoda 120
Škoda 130L/A
Kontakt
Home


Škoda 130L/A


(můj velký nesplněný sen)

Cestovní automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Byl určen pro automobilové soutěže, závody automobilů na okruzích a do vrchu. Rok výroby 1985.

Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec s rozvodem OHV uložený podélně za zadní nápravou. Třikrát uložený klikový hřídel. Dvojitý spádový postupný karburátor Jikov 32 EDSR. Tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čističem oleje, chladič oleje.

Vrtání a zdvih 75,5x72 mm
Zdvihový objem 1289 cm3
Kompresní poměr 11,5:1
Největší výkon 62,5 (85 k)/7000 ot/min

Jednokotoučová suchá spojka s membránovou pružinou, pětistupňová převodovka.

Všechna kola nezávisle zavěšena, přední na lichoběžníkových polonápravách, zadní náprava s vlečenými rameny. Pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči, vpředu s příčným zkrutným stabilizátorem. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvouokruhové, přední kotoučové, zadní bubnové. Hřebenové řízení s kloubovým řízením volantu. Rozvor náprav 2400 mm, rozchod kol 1390/1350 mm.

Karoserie samonosná ocelová, čtyřdveřový sedan se stupňovitou zádí.

Někdy začátkem roku 2002 jsem se coby majitel Škody 120, přihlásil do mailové konference Škoda 120 - nejrozšířenější auto v ČR. Prakticky náhodou, sháněl jsem na síti sítí nějaké směrodatné informace typu jak co seřídit, do čeho se pouštět a na co naopak nesahat, dokud to funguje. Postupně jsem pronikal do tajů těchto strojů až jsem si řekl, že bych mohl svou "Stodvácu" přestavět na 130L/A. Po bližším ohledání její karoserie jsem se ale rozhodl, že levněji mě vyjde postavit auto úplně celé nové, s velkou většinou nových dílů.
Tak je stalo, že jsem s velkou pomocí kamaráda Ády sehnal skelet, který byl původním majitelem pořízen právě pro stavbu soutěžního auta, nicméně pro hardcore třídu B, Škodu 130LR.
Tento jsem převezl ke svému "dvornímu mechanikovi", kde ještě ležel nějakou dobu, než jsem na něm začal pracovat.


Skelet Skelet Skelet
Detail předku
Přední část
Zadní část
Skelet Skelet Skelet
Detail konzoly
řízení
"Interiér"
Motorový prostor
(a já :-))
Skelet Skelet Skelet
Most
Spodek
Uložení podélného
ramene

Další nezbytné věci jsou motor, který už se válí v garáži č.2 spolu s převodovkou, přední i zadní náprava, brzdy, pružiny, stabilizátor, skořepiny a spousta věcí, které jsou buď nachystané na repasi/úpravu a nebo nové.
Veškerá dokumentace pro úpravy je ke stažení jak u Sakyho, tak u Mika, který je zrovna jedním ze šťastných majitelů Škady 130L/A MTX Ralye.

Apendix po vystřízlivění:

Po pěti letech, kdy jsem opravdu neměl kvůli jiným aktivitám dost času ani dost peněz na LA-čko jsem se rozhodl, že bude lepší, když se budu věnovat užšímu spektru zájmů, nicméně pořádně. Zvítězila muzika.
Díly jsem tedy zase pokorně prodal, někdy s menší, jindy s větší ztrátou a co je nejdůležitější, skelet poslouží v PM Autosportu pro výrobu Škody 130LR jak zamýšlel jeho původní majitel...